°°°

2011. január 12., szerda

POWER OF ONE - Az EGY Ereje


Emlékszel még az MLM alapformulájára?
Arra az alapformulára, amivel hosszútávon szabaddá válhatsz és passzív jövedelmet építhetsz; amivel a lehető leggyorsabban ki tudod dolgozni magad a munkából.

A formula: Nagy csoport ember, Egyszerű dolgokat csináljon, Hosszú időn keresztül.

A legnagyobb vezetők kritikusnak tartják a fenti formulát; nagyon sokszor túl nagyot akarunk harapni, és túl gyorsan akarunk meggazdagodni, ez azonban a másolhatóság kárára megy. Mégis szerinted emberek hány százaléka tud beléptetni 10-12 embert havonta? Nincs ebben semmi rossz, de hogy az alsóvonaladat frusztrálni fogja az is biztos.

Induljunk ki a saját szervezetedből - a testedre értem, átvitt értelemben a hálózatodra.
A szervezetedet szervrendszerek építik fel, a szervrendszerek szervekből jönnek létre, a szervek szövetekből állnak össze, a szövetek pedig sejtekből állnak. (az atomokig most ne menjünk le!)

Mondhatjuk azt, hogy a szervezeted legkisebb építőkövei a sejtjeid. Ha a pici sejtek rendben működnek az egész tested rendben lesz, ha nem működnek jól, azt az egész szervezeted/tested megsínyli.

Hogyan működik ez a hálózatépítésben?

Ha arra figyelsz, hogy betartasd az embereiddel, a csapatoddal az alapformulát a sikered hosszútávú és maradandó lesz - még ha később is jelentkezik. Arról, hogy hogyan épül fel egy mindenki által jól másolható rendszer, már olvashattál itt.

A rendszer és az eszközök vonatkozásában tehát már megbeszéltük a duplikációt. Most a szervezeti kultúra oldaláról szeretném megközelíteni a másolhatóságot. És itt jön a képbe a 'Power of One', azaz az 'Egy Ereje' alapelv, amit Art Jonak-nál láttam először.

A képlet nagyon egyszerű. Tegyük fel, hogy most december van és elindultál az üzletben. Megvetted a kezdőcsomagot és nekiállsz, haladsz az álmaid felé, méghozzá kicsi de biztos lépésekkel.

A feladatod a következő: jól figyelj, nem több, nem kevesebb...
1 éven keresztül, csatlakoztass magadhoz havonta 1 új üzletépítőt és tanítsd meg nekik ugyanezt. Nem többet, nem kevesebbet. Ezt el tudod képzelni? Havonta 1 új üzletépítő.

Mit jelent ez a számodra?
Lesz 12 frontod 1 év alatt.
Erre most mondhatnád: "Fuu, Miki... most aztán megmondtad a tutit, szép kis passzív jövedelem épül belőle, Te nem vagy normális." - igen, ezt már mások is mondták :)))
De még egyszer, ez a koncepció nem tőlem származik, hanem Art Jonaktól, aki valljuk be... nem kispályás az MLM iparágban. Szóval lehet, hogy ő sem normális, de óriási hálózatot épített fel ezzel a módszerrel.

Mondom tovább, mert most kezd érdekessé válni...
Minden egyes üzletépítőnek akit behoztál, segíts abban, hogy ők is -ugyanúgy mint Te- be tudjanak hozni havonta 1 új üzletépítőt. Ez tényleg nem nagy feladat, ha kicsit is komolyan veszed az üzletet. Ne 3-at, ne 8-at, ne 25 embert hozzatok be fejenként, még ha azt is mondjátok, hogy az semmi, meg tudjátok csinálni. Becsüljétek meg csapatszinten az 'Egy Erejét', mert bizony meglepetések fognak érni ha végigviszitek a folyamatot.

A legtöbb új ember azért nem halad, mert úgy érzi nem tudja megcsinálni azt amit Te.

Két kérdést érdemes feltenned az újaknak az induláskor ha az 'Egy Erejét' alkalmazod:
1.) El tudod képzelni, hogy a profi céges eszközökkel meg tudod mutatni a jelöltjeidnek az üzletet úgy, ahogy én is Neked? - a válasz általában: 'igen'.
2.) És el tudod képzelni, hogy havonta 1 új üzletépítőt behozol az üzletbe az eszközök segítségével? - a válasz ismételten 'igen' szokott lenni.

Miért is csináljuk mindezt?
Azért, hogy átlátható, egyszerű és ami a legfontosabb hihető és elképzelhető legyen az új üzletépítőnk számára, hogy ezt ő is meg tudja csinálni.

Az Egy Ereje alapelv röviden összefoglalva:
1 éven keresztül behozol 1 új üzletépítőt havonta, és segíted őket abban, hogy ők is minden hónapban be tudjanak hozni 1 embert, és ez így megy egészen lefelé.
Minden üzletépítőnek két feladata van egy hónapban: az egyik, hogy behozza a saját új emberét, illetve az, hogy segítse a közvetlen embereit, hogy ők is be tudjanak hozni 1 új embert minden hónapban, akik szintén segítik a saját embereiket. És ez így gyűrűződik lefelé.
Gyakorlatilag a hálózat minden tagja arra áll rá, hogy havonta 1 új embert csatlakoztasson, ennyi :)
Ráadásul mindezt profi céges eszközök használatával teszik, ahol ők csak az üzenet víiői lesznek, nem maga az üzenet. Még könnyebb így.

Tehát, nagy csoport ember tudja ezt másolni? - igen.
Egyszerű dologról van szó? - igen.
Hosszú időn keresztül tudják az emberek ezt csinálni? - igen.

Megbeszéltük a feladatot, most nézzük az eredményt egy táblázat formájában:

(egy biztos, amikor először megláttam nem hittem a szememnek, utánaszámoltam, tényleg így van)

(klikkelj a képre és kinagyítva láthatod)


Amint látod, ezek az emberek mind csak saját fogyasztásra rendelnek termékeket. Minden üzletépítő egy keveset. EZ a hálózatépítés ereje.
Képzeld csak el mi történik akkor, ha minden üzletépítő a saját fogyasztásán felül még 2-3 embernek ajánlja pluszban a termékeket.


Az 'EGY Ereje' lassan indul. Nagyon nagyon lassan, viszont szilárd, maradandó és tervezhető. Az exponenciális növekedésről nem is beszélve.
Don Faillának is van egy hasonló témájú bejegyzése itt.



Alkalmaztad eddig az 'Egy Ereje' elvet?
Ha nem, most fontolóra veszed? ;)



- KM

14 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Nagy számok törvénye és a tervezés minden tökéletesen ki jön ezért írtam többször is hogy a jövő vállalkozása a network marketing ,számolni kell vele mindenképpen gazdasági vonalon .Mindenki hozzá férhet csak a rendszert és a szisztémát meg kell tanulni ,nagyon jó hogy egyre többen vagyunk akik megértették és tanulva tanítják a szakmát .

    VálaszTörlés
  3. Dudás Norbert (joletprogram)2011. január 12. 16:49

    Direkt eladás:
    Nyilván cégének a terméke válogatja, de ha eladok (felajánlok megvételre figyelemfelkeltés és információ átadás után) egyetlen terméket pl. valaki olyannak, aki még hírből sem akar egyetlen hálózathoz csatlakozni vagy csak egyszerűen nincs kedve vagy nincsen ideje - és ilyen típusú emberekből eléggé sok van - talán mindenkinek van ilyen ismerőse, akkor máris meg lehet duplázni a teljes hálózat forgalmát, plusz nincs macera és kellemetlenség a beregisztrációval és a kiképzéssel.
    Ha 5 ilyen ember van mindenkinek akár csak a szűk környezetében, immár meg lehet könnyedén Ötszörözni a hálózat forgalmát, és mindenki elégedett. - Gondolom és tapasztalom én...

    Egy ereje: Alapjából jó ötlet, de
    Csak azért, hogy az emberek egy része elkezdjen dolgozni, attól én még nem feltétlen akarom visszafogni magam abban, hogy segítsek minnél több emberen akár a jövedelemszerzési lehetőséggel akár a termékekkel.
    Tehát megoszthatom bármennyi emberrel egy adott hónapban közvetlenül, 2 dolgot szem előtt tartva: (1) a gyámoltalanabb új munkatársat tájékoztatni az 1 erejéről, hogy így is csinálhatja, ha gondolja, és (2) Te magad annyi munkatársat hozz be, akivel úgy tudsz még együtt dolgozni (kényelmesen vagy kényelmetlenül, a Te céljaidtól függ), hogy legyen kapacitásod a mélységben együtt dolgozni a frontjaiddal a stabilitás kialakítása végett.

    +1:
    Az mlm-es általános tapasztalat azt mutatja, hogy egyetlen csoport sem 100%-ban aktív. Az emberek 20%-a aktív, csinálja meg rendszeresen azt amit meg kell. Tehát, hogy 1 ember a következő hónapban tutira behozzon 1 olyan embert, aki szintén behoz, ahhoz 1 / 20%, azaz 5 ember szükséges.

    +2:
    Amíg mindenki csak saját magának vásárol, és teszi ezt mondjuk az üzletszervezési jutalékért, addig az elején elég kevés bevétele lesz ezzel a lassabb haladással ahhoz, hogy a költségei és az eltelt hosszabb idő következtében elmenjen az egésztől a kedve, elveszítse hitét és bizalmát (főleg az előző pont bekövetkezése után, hogy csak mondjuk minden 5. ember fogja teljesíteni azt az egyetlen új munkatárs behozását is). Ez a lendület hiánya, bár a ló túlsó felére sem célszerű átbilenni, ahol csak toboroznak és nem foglalkoznak az emberekkel..

    VálaszTörlés
  4. A sikered kulcsa 5 dologtól függ,és felejtsük el a számokat meg azt,hogy kivel milyen "macera" van.

    Próbáltam a sorrendet is úgy kialakítani,hogy az erősorrendet is takarjon.

    1.,TE magad vagy a sikered kulcsa,
    2.,Hajlandó vagy-e folyamatosan TANULNI
    3,.KITŐL tanulsz,azaz KI a MENTOROD?Megcsinálta-e már azt amit te SIKERNEK gondolsz.Még jobb,ha ő a felső vonalad egyik tagja.
    4.,MÁSOLHATÓ és DUPLIKÁLHATÓ RENDSZER(nagyon cégfüggő)
    5.,VEZETŐKET KÉPEZNEK-e vagy inkább a fogyasztókra hajtanak.(nagyon cégfüggő)

    Ha ez mind stimmel akkor "Go Diamond" előbb vagy utóbb:-))))))

    Csombor Róbert

    VálaszTörlés
  5. Szerintem srácok a legfontosabb nem is az elmélet, és nem is a matek; hanem az, hogy az új emberek mit hisznek el könnyen az elején.

    Ha nem hiszik el, hogy meg tudják csinálni el sem kezdik. A másik: pénzt keresni lehet már az első hónapban is, de itt 2-4 éves tervről beszélünk és szabadságról, nem csupán nagy pénzekről. És ehhez idő kell.

    Ismerek olyan üzletépítőket akik nagyon gyorsan kerestek sok pénzt, de megállt a duplikáció sajnos.

    A leggyengébb láncszemre kell a rendszert építeni és a kultúrát is - szerintem.

    VálaszTörlés
  6. Én, Miki véleményét támogatom!
    Egy olyan kézzelfogható képet ad ez a módszer, amivel egyszerűen el meri kezdeni a munkatársunk ezt a dolgot. "Nyugi, Haver! Megtudod Te is csinálni így!" ezt gondolják magukban. A gyakorlatomban, Én is hasonlóan dolgozom..
    A vezetőket, úgy is +
    "menet közben" megtalálom, s külön képzem, foglalkozok, dolgozok velük.

    VálaszTörlés
  7. Szerintem a hagyományos módszerrel már egyre nehezebb átütő sikereket elérni.
    Az igazán másolható módszer egy jól összeállított ONLINE MLM. kapcsolat felvevő rendszer, illetve toborzó rendszer.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Mária,

    Elég szomorú,ha a toborzást CSAK Online rendszerre építed.Az emberek nem ROBOTOK!!.
    Az emberek szeretetre,odafigyelésre,meghallgatásra vágynak.
    Ezt soha nem fogja tudni az online MLM.Nekünk is vannak online cuccaink,de már csak a felépített emberi kapcsolatok után használjuk.

    Csombor Róbert

    VálaszTörlés
  9. Én nem zárkóznék el ennyire az online eszközök elől, bár kétségtelen, hogy az emberek igénylik a szeretetet odafigyelést, meghallgatást.
    Az online megoldás leginkább a figyelem felkeltést szolgálja és sokszor a szeretet és odafigyelés...
    csak ez után jön, miután csatlakoztál valakihez egy online megoldásnak köszönhetően. Rengeteg emberi kapcsolatra tehetsz szert így is, csak akarni kell megismerni az online beszervezett embereknek egymást. Aki nem használja ki az online eszközöket egyszerűen lemarad.
    Aki csak azt használja, nem biztos, hogy szert tesz stabil hálózatra ill. emberi kapcsolatokra.
    Szerintem az arany középutat kell itt is választani, és ahogy az offline módszerekben is vannak nyomulós, és kifinomult módszerek, az onlineban is léteznek kifinomult technikák.

    VálaszTörlés
  10. Leegyszerűsítve ez tényleg így van. Ahhoz viszont, hogy havonta 1 új üzletépítő legyen a csoportban, nem 2 embert kell "megkeresni", hanem én és sok más ember tapasztalatát alapul véve 10-20 ember havonta, mikor hogy. Tehát megismeri pl. 20 ember ezt a dolgot, és abból lesz pár ember, akit semmi nem érdekel, lesz olyan, akit érdekel vmelyik termék, és lesz, akit az üzlet is érdekel.
    Ha ezt hónapról hónapra valaki megcsinálja, akkor biztosan lesznek vásárlók, és lesznek üzletépítők is. Persze, lesz olyan, aki üzletet akar építeni, és 1 hét múlva sehol nincs, de lesz olyan is, aki a termék miatt csatlakozott, és rájön, hogy Ő ezt szeretné csinálni... Az emberek érzéseire és döntéseire viszont nincs formula :)
    Aki nem teszi bele a munkát, és "keresi" meg havonta az X főt, az ne számítson se fogyasztóra, se üzletépítőre.
    És nagyon fontos volt nálunk is az, hogy az emberek figyelték az eredményeinket. És a vezető egyik dolga a példamutatás. Nem lehet úgy üzletet építeni, hogy: Na ezt kell csinálni, GO!!
    Én is próbáltam, nem ment :D
    Akkor volt eredmény, amikor én is eredményesen dolgoztam, és hiába, hogy nem jött össze mindig minden, de a munka bele volt téve rendesen az üzletbe.

    Tehát a bejegyzés témájánál maradva, 1 üzletépítőt akkor találsz havonta, ha átadod az infót minél több embernek. Sokan elkövetik azt a hibát (ahogy mi is elkövettük), hogy megkeresnek pár embert, és belőlük akarnak üzletépítőt faragni. Na így bukta és szenvedés az egész meló.
    Egy hónap alatt meg kell keresni X számú embert, és maaajd kiderül, hogy ki mit szeretne...

    VálaszTörlés
  11. Az online üzletépítés szerintem azután jó, hogy ha már volt valami személyes is. Őszintén szólva én sosem voltam a híve. Más az, hogy valakivel már megismerkedtem vagy ismertem régebbről, és küldök neki valami infót, de már annyi internetes sz.r van, hogy nem is tudom, hogy az emberek mi alapján bíznának akármelyikben is a sok választék közül? Azt sem tudják ki van a betűk mögött. Mi alapján döntenek egyáltalán az emberek ilyenkor, és mennyire hosszú életű? pl. egy későbbi személyes találkozáskor tudunk majd egyáltalán beszélgetni, vagy első ránézésre elkönyvelem magamban az illetőt?
    Viszont ha személyesen találkozol valakivel, és átadsz pl. egy DVD-t, akkor ott már kialakulhat szimpátia. Szerintem csak az üzlet miatt nem fog senki csatlakozni hozzánk, kell az a bizonyos plusz is. Én így gondolom..

    VálaszTörlés
  12. Hálózatépités mindig egy komoly szakma volt és lesz is, tudomásul kéne venni hogy felnőtt egy új generáció akinek különösen mi formálhatjuk az MLM-ben rejlő lehetőségekhez gondolkodásukat .Egyre többen jönnek és keresik ezt a gazdasági rendszer formációt ,mert passziv jövedelemre vágynak. Aki kitart a régi paradigma... mellett lelke rajta .Sajnos sokan nem vették észre hogy ez is egy szakma és meg kell tanulni elöszőr elméletben és jöhet a gyakorlat utána ,ellehet kezdeni tanítani a megélt tapasztalatok alapján . A cégek akadémiái minden segitséget meg adnak, érdekükben van , a cégnek is és az MLM vezetőknek úgy szintén .
    Bővebben

    VálaszTörlés
  13. Bármennyi idő telik el közben/telt el közben, EZ az írás most is aktuális, mondhatni ÖRÖKZÖLD! ;-)
    Jó volt olvasni a hozzászólásokat is, sokx tanulok sokat azokból is.
    Köszönet mindenkinek! :-)

    VálaszTörlés