°°°

2011. január 14., péntek

A Network Marketing mint vállalkozás. Hogyan magyarázhatod el a jelöltednek egyszerűen?


Ha egy jelöltednek megmutatod az előző bejegyzést, biztos vagyok benne, hogy átlátja és átérzi mekkora erő rejlik a hálózatépítésben, és az exponenciális növekedési lehetőségben.
Az MLM iparág általános bemutatásáról már itt a blogon is találhattál több bejegyzést, nyálazd... akarom mondani, scrollozd végig! :)

A mostani bejegyzésben azt nézzük meg, hogyan magyarázhatod el a jelöltednek azt, hogy a network marketing bizony egy vállalkozási forma. Nem is akármilyen. Napjaink egyik legkorrektebb és legjobban felépített üzleti modelljéről van szó - ezt már Robert Kiyosaki is elmondta itt. De hogy magyar példát is hozzunk; egyre több sikeres, törekvő magyar vállalkozó fordul a hálózatépítés felé, hiszen egy vállalkozó számára a passzív jövedelem kiépítése igencsak kecsegtető lehet. A következő néhány sorban egy olyan hölgy osztja meg velünk gondolatait -saját példáján keresztül- a hálózatépítés világáról, aki sikeres hagyományos kisvállalkozások tulajdonosa, ezzel együtt az MLM-ben is meglátta a lehetőséget. A hölgyet Csonka Katának hívják; nézzük milyen gondolatai vannak a témáról. A következő néhány sorban átadom neki virtuálisan a klaviatúrát.

Hogyan látja egy sikeres vállalkozónő az MLM-et mint vállalkozási formát?

Biztos vagyok benne, hogy Te is többször bajban vagy azzal, hogy hogyan értesd meg a jelölteddel a kezdőcsomag és a havi rendszeres fogyasztás fontosságát. Miki érintette már ezt a témát ebben a bejegyzésében. Én egy nagyon egyszerű hasonlattal magyarázom el a jelöltjeimnek azt, hogy bizony a network marketing egy vállalkozás.

20 éve vagyok hagyományos vállalkozó a kiskereskedelmi szektorban. Többféle profilban nyitottam a 20 év alatt üzletet, kisebbet és nagyobbat egyaránt.
Két dologban mind megegyezett:

  1. Szükség volt kezdőtőkére,
  2. Minden esetben van havi fenntartási költség.

A network marketing vállalkozás sem különbözik ettől. A kezdőtőke (ami lényegesen alacsonyabb, mintha egy ruházati üzletet nyitnál) a regisztrációhoz szükséges első rendelést takarja. Ez a költség változó lehet. Általában cégen belül is van többféle csatlakozási lehetőség. Elképzelhető, hogy bizonyos jutalékra nem vagy jogosult, csak magasabb szintű regisztráció esetén. Viszont nézd meg, hogy a cég biztosítja-e azt, hogy az esetleges alacsonyabb szintű regisztrációt később fel lehet-e minősíteni, ha idővel úgy döntenél. Ezt csatlakozás előtt tisztázd azzal, akihez csatlakozni kívánsz.

Most térjünk át a havi rendszeres fogyasztás jelentőségére. Ez nem más, mint a havi „bérleti díj” az üzletedben. Lehet ezt cifrázni, lehet beszélni a személyes terméktapasztalat fontosságáról, de tudnod kell, hogy hosszú távon ez nagyon fárasztó lesz. Állandóan ’küzdeni’ kell a régi és újonnan megjelenő konkurens cégekkel. Nagyítóval fogják vizsgálni a termékeket a jelöltek és 5 mg C-vitamin miatt veszíthetsz el egy üzlettársat. Miért mondom ezt? Mert nincs olyan, hogy legjobb! Nincs világ legjobb terméke. Ez olyan, mintha a Mercedes-t összehasonlítanánk a BMW-vel. Ha egy kiváló (hangsúlyozom: kiváló) termékeket forgalmazó cégben a „bérleti díjas” példával szemlélteted a rendszeres fogyasztást, sokkal érthetőbb és elfogadhatóbb lesz a jelöltnek. Természetesen nem azt mondom, hogy a bemutató elején rúgd a termékeket az asztal alá, mondván, hogy ’ez nem számít!’ (megtörtént eset, vendége voltam ilyen ’bemutatónak’), viszont ne ess át a ló másik oldalára sem! Idézem: „Véget kell, hogy vessünk az állítólagos csodaszerek reklámozásának is.” Randy Gage – Manifesto. Természetesen vannak pozitív terméktapasztalatok (nekem is megvan a sajátom), de maradjunk józanok és korrektek…a jelöltjeid díjazni fogják a korrektséged :)

Minden komoly hálózatépítő tudja, hogy a havi rendszeres fogyasztás adja meg az üzletének a stabilitást. Te nem egy piramisjátékba szálltál be, hanem egy termék- (van, amikor szolgáltatás-) alapú fogyasztói rendszerbe csatlakoztál, amelyben a jutalék kifizetések alapja a hálózatban keletkező termékfogyasztás.

Ha egy hagyományos üzletet nyitsz, ott is havi rendszerességgel kell számolni a bérleti díjjal, és az egyéb rezsi költségekkel. Ha nyereséges a hónapod, ha nem. Itt a saját termékfogyasztás a bérleti díjad. Így szerzel jogot arra, hogy egy network marketing üzletben részt vegyél, fogyasztói hálózatot építhess, és ezért a cégtől jutalékot vegyél fel.

Tehát:

  1. Csatlakozás a céghez, regisztrációs csomag
    = KEZDŐTŐKE
  2. Havi rendszeres termékfogyasztás
    = HAVI BÉRLETI DÍJ

Amikor ezt elmagyarázod a jelöltnek, nyugodtan hasonlítsd össze egy butik nyitásával és üzemeltetésével. Amikor CFC-t tartok, a prezentációs videó levetítése után terméket kóstoltatok a vendégekkel, és közben megemlítem nekik, hogy ez az én költségem ebben az üzletben. Hálásak nekem, hogy nem akartam őket „meggyógyítani” és szinte elsőre megértik és átlátják a network marketing lényegét is. Ne feledd! „Nagy csoport ember, egyszerű dolgokat csinál, hosszú időn keresztül.” – Randy Gage szerint ez a nagy üzleti modell. Sok siker kívánok az üzletedhez!

facebook.com/kata.csonka




- KM

3 megjegyzés:

  1. Teljesen egyetértek a példával. Nekem is az segített ezt megérteni, hogy összevetettem egy hagyományos üzlet működésével. Amit még pluszban megkapsz, az az oktatás.

    VálaszTörlés
  2. Én is egyetértek mind a kettőtökkel. Igazán sok hagyományos vállalkozó van aki kacsingat az MLM felé. Csak nem jól mutattuk eddig be.

    VálaszTörlés