°°°

2010. augusztus 20., péntek

Otthonról irányítható MLM üzleted van, vagy rendezvényen irányított?

Épp most beszélgettem egy nagyon kedves munkatársammal, aki adott egy nagy adag inspirációt. Ezúton is köszönöm Kata :)
Feljött a szó arról, hogy a network marketing üzletek akkor most ténylegesen otthonról irányíthatóak, avagy sem?
A 70-es, 80-as években, amikor még nem volt ennyire fejlett a technika, nem volt minden háztartásban internet, a hatékony kommunikációt egy módon oldhatták meg az MLM cégek. Hogyan juttassák el az információt, és a lelkesedést emberek tömegeihez egyszerűen, hatékonyan? Hogyan tréningezzék őket? Ez volt a kulcskérdés. A válasz egyértelműen a rendezvények voltak. Akkoriban nem volt más lehetőségük.

Mára azonban a dolog megváltozott. A technológiai fejlődésnek köszönhetően kinyílt a világ, és keresztül-kasul kommunikálhatunk a világban.

Kérdésem tehát a következő: az MLM üzleted valóban otthonról irányítható, vagy folyamatosan rendezvényekre kell járnod?

Nézzük a kettő közti különbséget!
Kezdjünk a "rendezvényes üzletekkel" - én így hívom őket.


Ha havonta, vagy két hetente, netán hetente jársz oktatásokra, tréningekre különböző hotelekbe, hogy fenntartsák a motivációdat, az sok ember számára -pláne a mai világban- a nem szeretem kategóriába csúszik. Az embereknek kevés idejük van, és azt a kis időt ami marad, szeretnék a családjukkal tölteni. Ha viszont ezt be kell cserélniük a rendezvényekre járkálással, akkor nagyon hamar kifrusztrálódnak az üzletből, bármekkora érzelmi töltetet is kapnak ott.
A család azt látja, hogy "már megint valami agymosáson" van, folyton ilyen helyekre jár.
Richard Brooke mondta egyszer, hogy a rendezvények egyik legnagyobb csapdája az, hogy látszólag mindenkit bemotivál... 3-4 napra... aztán a motiváció megint visszaesik. Kell egy újabb adag motiváció, egy másik rendezvény. Ez sokak számára -tudom erős megfogalmazás- de olyan mint a drog. Ha nincs újabb adag, leeresztenek.

Szokták mondani, hogy az MLM üzletek a rendezvényeken épülnek. Véleményem szerint a rendezvények max. megerősítik, de a hálózati üzleteknek a 21. században az otthonokban kell épülniük! Feltéve, ha a szabadság eszméjét tartja az adott cég fő értéknek.



Mert mi a Network Marketing iparág egyik legnagyobb ajándéka?
A Szabadság!
Ha állandóan rendezvényre kell járkálnod, akkor soha nem leszel szabad.

Ez felvet egy másik kérdéskört is:
Mi van a motivált kismamákkal, akik nem mozdulhatnak és nem is akarnak elmozdulni a babák, és a gyerkőcök mellől?
Mi van azokkal az emberekkel, akik szeretnének ugyan üzletet építeni, de egyszerűen a munkahelyükön napi 12 órákat robotolnak, ők mikor járjanak rendezvényekre?
És most csak két réteget említettem a potenciális célpiacunkból.

Az idő(takarékosság) kulcstényezővé vált a mai világban. Senki sem szereti, ha rabolják az idejét. Pláne nem azzal, hogy gyere el egy szuper cégbemutatóra, ahol megismerkedhetsz az évezred üzletével. Ezek után csodálkozunk ha az emberek nemet mondanak.
Miért is mondanának igent? Könnyíteni akarnak a terheiken, nem pedig egy újat bevállalni.

Ha a network marketing a szabadság eszköze (jó esetben), akkor ezt így is kommunikáljuk! Egy az információs kor lehetőségeit kiaknázó MLM cég valóban aranyat érhet a sok 80-90-es évek, tipikus rendezvényre járkálós cégeivel szemben, ahol a vezetés még nem ismerte fel a változtatás szükségességét.
A legnagyobb érték manapság az MLM piacon az, ha valóban otthonról irányítható az üzleted! Punktum. Ezt igényli a piac!

Térjünk vissza egy kicsit oda, ahonnan elindultunk, a motivációhoz!
Richard Brooke azt mondta, hogy a legjobb út ahhoz, hogy függetlenítsd az embereidet, hogy megtanítod nekik az önmotivációt. Miért is jó ez?
A rendezvények kívülről motiválnak, de nem tartós a hatásuk. Az önmotiváció ezzel szemben belülről jön, szorosan összekapcsolódik az önfejlesztéssel, és hatása igencsak tartós. Ráadásul nem Neked kell az embereidet állandóan motiválni, tehát egy lépéssel közelebb vagy a szabadsághoz.

Jöhet a nagy kérdés, hogyan motiválhatod saját magad?
Íme néhány tipp: az álmaiddal, a céljaiddal, a vágyaiddal, a fejlődésre való hajlandósággal, az adás-, a növekedés eszméjével, a tanulási vággyal, stb.

Egyébként hogy is akar valaki szabaddá válni, ha nincs meg benne az önmotiváció? A szabadság fontos részei az önálló gondolkodásra való képesség és a felelősségteljes döntések meghozatala.
A szabadság mindig belülről indul, ami megjelenhet később a "kinti" világban passzív jövedelem, anyagi, és időbeli szabadság formájában is. De minden folyamat belülről indul.

Szeretnék eloszlatni a végén valamit: nem a rendezvények ellen vagyok! A rendezvények jó bulik, de az üzletek ne a rendezvényeken épüljenek, hanem az otthonokban! Ahogy munkatársam, Kata fogalmazott: "Építsük otthonról sikeresen az üzletünket, aztán a rendezvényen egy jó kis buli keretein belül összetalálkozunk azokkal, akik hasonlóan otthonról és sikeresen építik az üzletüket."


Kíváncsiak vagyunk a gondolataidra!
Írd meg bátran őket!


- KM

12 megjegyzés:

  1. Azt hiszem, hogy ma már egyre kevesebben kételkednek z Online MLM létjogosultságában és eredményességében.
    Az viszont egy más kérdés, hogy a kizárólag rendezvény-motivált személyeket (őket szokták "MLM búgócsigáknak" nevezni...) komoly kihívás elé fogja állítani az otthonunkban végezhető Online MLM, ami a "Duracell nyuszi" típusú MLM-ezők műfaja.

    E fogalmak értelmezéséről az alábbi bejegyzésemben olvashatsz:
    http://kajarikbela.hu/bugocsigak-es-duracell-nyuszik

    VálaszTörlés
  2. Kedves Miklós,

    ez egy annyira, de annyira jó bejegyzés, a kis videóról nem is beszélve, hogy már továbbítottam is a csoportunk összes elérhető tagjának, persze nem először, és újra kértem őket, hogy ugyan, iratkozzanak már fel, ha eddig nem tették... :)

    Gratulálok a bloghoz, érdeklődve és élvezettel olvasom a jobbnál jobb, szinte mindig humoros, elgondolkodtató, tanulságos bejegyzéseidet.

    Sok sikert kívánok: Eszter

    VálaszTörlés
  3. Szeretem eszközként használni az Internetet és mindent, amit a cégem ad. Ebbe beletartoznak a "rendezvények" is. A szemináriumokon válik valóra sok dolog, amiről hónapokig csak hallott a munkatárs. Láthatja, hallhatja a csúcsvezetőket, talán ugyanazokat a történeteket vagy magyarázatokat meghallgatja a termékekről, ami a tanultakat igazolja vissza.
    Szóval én nem ellenzem, használom ezeket a lehetőségeket. Nálunk erre csak negyedévente-félévente vannak alkalmak, szerintem ez pont elég.

    VálaszTörlés
  4. Egyet értek, hogy az Internet korában sok minden megoldható. A nagyobb rendezvényeknél még az is elmondható, hogy jellemzően Budapest centrikus. Így nagyon sok személy számára, aki egyébként szívesen építené az üzletet nem megoldható a több órás utazás.
    Öröm, hogy nálunk a héten többször is találkozhatunk akár a nemzetközi felső vonallal is videó konferenciák keretében. Így még a nyári hőségben is kényelmesebben lehet részt venni egy tréningen.

    VálaszTörlés
  5. Én ezt óvatosabban kezelem! Meg kell találni az összhangot, online és offline technikák ötvözését!
    Nem lehet kijelenteni, hogy csak ez vagy csak az jó... mostanában egyre több helyen olvasom, hogy online mlm a tuti... Kell a személyes kapcsolat!

    VálaszTörlés
  6. Gábor:Lehet,hogy 100%-ban nem tűnt ki a bejegyzésből,mit is értünk otthonról irányított üzletnek.Semmiképp nem azt hogy nincs személyes kapcsolat!!Inkább azt jelenti,hogy ne a "nagy" rendezvényeken kapja meg az illető a szükséges információt.Ott már csak az vegyen részt,aki tudja,hogy miért és milyen rendezvényre jön.Manapság a nagy rendezvényeket arra használják,hogy minden infót átadjanak,közben a szponzorálás egy FOLYAMAT és nem ESEMÉNY.Ezt egyértelműen kijelenthetjük,lehet,hogy működik de nem duplikálódik.Tehát nem arról van szó,hogy nem fontos,sőt NAGYON FONTOS.A rendezvények nem arra valók,hogy akkor alakítsuk ki a személyes kapcsolatot,azt már addigra ki kellett volna építeni.A új jelölteknek "idegen" lehet annyi pozitív ember egyszerre egy helyen,és ezért kényelmetlenül érezhetik magukat,ha egyből rendezvényre hívjuk.:-)))

    VálaszTörlés
  7. Végre a Magyarországi régi nagyokkal is meg kell értetni, hogy az üzletet ma már valóban otthon kell végezni. Mert ezt még mindig kevesen értik meg.

    VálaszTörlés
  8. Hello

    Na ez egy érdekes bejegyzés...

    Abszolút nem értek vele egyet.
    Komoly félreértés van itt a rendezvények szerepéről. Az egyik kommentben elhangzik, hogy a rendezvények szinte csak információ átadásról szólnak... Ez sem fedi a teljes valóságot. Ha valaki rosszul alkalmazza a rendezvényeket az egy dolog. Hogy valójában miről szól a rendezvény... na az is.

    Az online hálózatépítés egy eszköz. Online sosem fogsz tudni létrehozni rendezvényt. A webkonferencia egy teljesen más kategória, ami valóban csakis információ átadásra való.

    A rendezvények szerepe teljesen más! Elsőként emelném ki az elismeréseket! Ha voltál már országos rendezvényen elismerve, akkor tudod miről beszélek, ha nem, akkor sosem fogod megtudni. Ez akár (tapasztalat alapján) cél is lehet esetlegesen egy új munkatársadnak. Ha 10 aktív üzletépítőt megkérdezel, akkor tuti, hogy az elsők között lesz az okok között, hogy az elismerésért kezdett bele. Természetesen az elején meg kell, hogy tapasztalja milyen is az. A rendezvényeken válik kézzelfoghatóvá, hogy milyen cég is ez! Amerikában úgy hívják a céges nagy rendezvényeket (általában havonkénti), hogy BIG PICTURE... és ez tökéletesen elmondja a rendezvények szerepét. Képet kap az új jelölt, hogy valóban jó döntést hozott-e, milyen emberekkel tud dolgozni, megismeri személyesen a vezetőket, hozzájuthat információs anyagokhoz, s nem is beszélve a csapat összekovácsoló erejéről... Ja hogy Bp. messze van? ÉS? Kicsi a gyerek? ÉS? Hidd el, nem Pesten lakom, és picibaba mellett is tudtuk használni a rendezvényeket... SŐT!!!

    Vagy kifogást keresel, vagy pénzt ugyebár.

    A felépítés mint olyan a hálózatépítés alapköve. Úgy látom, ez egyre inkább elvész a "modern" hálózatépítők között... aztán csodálkozik, miért ürül ki hamar a kapcsolati tőkéje, és a pénztárcája... Na de ez egy másik téma.

    Az MLM sosem ad neked szabadságot!!!! A vele keresett pénz adhat esetleg, vagyis a passzív jövedelmed. Ha szabaddá válsz a hálózatépítésben, az azt jelenti, hogy nincs rád szükség. Sem mint vezetőre, sem mint hálózatépítőre... stb. Egy hálózatépítő sosem lesz szabad, mint hálózatépítő. Mint ember, viszont tökéletesen azzá válhat.

    Szóval a "rendezvényes hálózatépítés", és az otthonról végezhető munka két különböző dolog. Ne mossuk már össze a dolgokat.

    A kettő hasznos kombinációja pedig elkerülhetetlen.

    Egyébként TE melyik üzletben vagy????

    A felső vonalad ezt kommunikálja???

    És másolható?

    Kétlem mindkettőt. Persze persze... rögtön fel tudod sorolni a céged két három top vezetőjét... és akkor? Hányan tudták ezt lemásolni? A Gyémánt nevelt már ki gyémántot?

    Én személy szerint mindkét üzletépítő ESZKÖZT hasznosnak tartom. Se nem emez... se nem amaz... A jövő mindkettő megfelelő használatáról szól.

    Ez olyan mint az orvoslás... Kell az allopata és a homeopata "gyógyítás" közös alkalmazása, ugyanis kiválóan kiegészítik egymást, és az eredmény is sokkal jobb.

    VálaszTörlés
  9. http://networkmarketing-pro.blogspot.com/2011/08/randy-gage-interju-az-online-es.html

    VálaszTörlés
  10. Csak megerősíteni tudom, amit egy évvel ezelőtt írtam. Ha nem lennének rendezvények, sokkal gyengébb lenne a kapcsolatom a csoportommal. Nem a szeminárium adja át az információt, csak megerősíti, és az egész nap arra van, hogy átgondoljuk az eddigi eredményeinket, ebből pedig sok új ötlet jön elő. Az előadásoknak a fele sem érdekel általában, de elkapok egy gondolatot, és már fejben máshol tartok, a körülmények pedig ideálisak egy nagy agyaláshoz ilyenkor :) Az utazás pedig külön jó, szerencse, hogy nem vagyok budapesti :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon egyetértek ezzel, mert '93 óta jártam folyamatosan rendezvényről-rendezvényre, teljesen mindegy, hol tartották (Las Vegas,Los Angeles,Párizs, Amszterdam,Budapest,Monte Cattini,...)....rengeteget tanultam, de nagyon drágán. Ma már vannak olyan eszközeink, amivel ténylegesen otthonról lehet irányítani az üzletünket.

    VálaszTörlés
  12. Én fontosnak tartom a rendezvényeket is. Ott kaphatsz inspirációt, megismerhetsz másokat, és egy nagyobb képet kaphatsz a cégről is. Látod, kik vannak jelen, hogy néznek ki, hogy kommunikálnak, hogy érzik magukat, milyen a hangulat, mekkora az összetartás, mennyire tisztelik az elért eredményeket, vagy csak unalmas látszat tapsok vannak. Rengeteg információhoz juthatsz így ember közelben, ha figyelsz. Szerintem a kapcsolatok, egymás segítése ezeken a helyeken mélyülhetnek el legjobban.Nekem az online, otthonról végezhető munka szabadságot ad ugyan, de kevésbé tartalmas, elvesznek a valódi kapcsolatok, az én olvasatomban azt jelenti, hogy nem érek rá, hogy foglalkozzam veled, nem áldozok a kapcsolatunkra. Szükség van arra, hogy a szemedbe nézzek, hogy megérintselek, hogy valóban jelen legyél, hogy megihassak veled egy capuccinót, hogy megismerjelek, és hogy ezeket te is megtehesd. Summa summarum, szerintem mindegyiknek meg van a maga helye és jelentősége ebben a rendszerben, egyiket sem lehet teljesen mellőzni.

    VálaszTörlés