°°°

2011. február 26., szombat

Ha megmutathatom az enyémet, Te is megmutathatod a tiédet


Néhány nappal ezelőtt kaptam egy üzleti ajánlatot egy ismeretlentől az egyik közösségi oldalon. Azonnal találkozni akart velem, mert az évszázad üzletét szerette volna bemutatni. Leírtam neki, hogy nem eszem ilyen forrón a kását; nem is ismerem az illetőt, ő sem engem. Különben is, miért gondolja azt, hogy váltani szeretnék? Nagyon jól érzem magam a cégemnél és a csapatommal.

Gondoltam írok neki néhány tanácsot a megfelelő kapcsolatépítésről is. Kicsit megenyhült és már nem volt annyira vehemens, viszont a személyes találkozástól nem tántorodott el.
Kérdeztem tőle, mi lenne a találkozó célja?

Erre ő a következőt felelte - és most jön a kulcsmondat: "Nézzük meg egymás üzletét és döntsük el melyik a jobb! És közben tanulhatunk is egymástól. Mikor lenne jó kedd, vagy péntek 19:00?"

Tapasztaltál már ilyet? Hogyan reagáltál ilyen esetben?

Régebben csúnyán belefutottam hasonló találkozókba és meg kell mondjam, nem sok értelmét láttam - csak hát nem voltam elég dörzsölt még. Ő el akart nekem adni valamit, én is el akartam neki adni valamit. Így egy tapottat sem jutunk előbbre. Két eladó beszélget egymással és közben azon versenyeznek kié jobb, nagyobb, értékesebb; és mindkettő meg van győződve arról, hogy az ő terméke, lehetősége jobb mint a másiké. Nagyszerű MLM cégek vannak a piacon, viszont nem mindenkinek felel meg ugyanaz a cég. És ez nem jelenti azt, hogy baj lenne az adott céggel. Egyszerűen mások vagyunk, más igényekkel.

A tapasztalatom az, hogy hiába egyezünk meg a konkurens üzletépítővel, hogy nem próbáljuk majd eladni a másiknak a saját üzletünket, valahogy mindig ide lyukadunk ki a találkozás alkalmával.


Szerinted van értelme ilyen találkozóknak?

Belefutottál Te is már hasonló szituációba?


Írd meg a tapasztalataidat/gondolataidat!




- KM

5 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    Én ilyen esetekben mindig csak információs anyagot kérek tőle a cégről és a termékről. A versenytársakat (NEM KONKURENCIA!!!!) jó ismerni, és ez nem kötelez semmire. Az információ meg nem szégyen, és ha a cég is olyan, nem is titok.
    Azt is el szoktam mondani a kedves illetőnek, hogy véleményem szerint az MLM-ben nincs jobb vagy rosszabb cég (termék), hanem csak más.
    Ha ez nem lenne így, akkor csak egyetlen cég, egyetlen terméke lenne sikeres, és az üzletág már régen meghalt volna.

    VálaszTörlés
  2. A héten két hasonló megkeresésem volt.

    1. verzió: szeretné, ha elmennék egy prezentációra, de nem mondhatja el, hogy mi ez, mert titoktartási nyilatkozatot írt alá.

    A válaszom: 'Ha most odamegyek, akkor lehet, h a világ legnagyobb üzletét látom...oké, rendben, elfogadom. de! A hálózatépítés lényege, hogy lehet-e másolni amit csinálsz. Elsajátíthatsz különböző technikákat, mert képes vagy rá. Kérdezem én: ezek könnyen befogadható, megtanulható technikák-e?
    No, az esetedben a meghívással vannak komoly bajaim.
    Ezt én soha, semmilyen körülmények között nem alkalmaznám. Nem érezném magam jól, amikor felhívok valakit ezzel a szöveggel. Magyarul: lehet, h működik, de nem másolható.'

    2. verzió: Itt tudtam, h melyik céggel kapcs. hívnak. Elmondtam, hogy elkötelezett vagyok a cégemnek.

    Válasz: nem is az a cél, h elkötelezett embereket átrángassanak másik cégből, de egy információt akar megosztani. Kérdéseimre nem kaptam választ. Először még igent is mondtam, aztán elgondolkodtam: szponzorálható vagyok más céghez? NEM. Érdekel bármilyen információ is a másik céggel kapcs? NEM. Max pletyka-szinten, h Adolf hogy illeszkedett be :)))))
    Garantáltan nem vagyok szponzorálható, és ennek tükrében nem sok értelme van, hogy egymás idejét raboljuk :) a levelem, amiben lemondtam a találkozót:

    'R. tökéletes mentor a számomra, ha az xxxx-nél nem, akkor sehol nem fogok MLM karriert csinálni. Szeretem a céget, szeretem a szponzorom, szeretem a felsővonalam, szeretem a termékeinket, szeretem a 2 lábon építkező jutalékrendszerünket, és szeretem a kihívást, ami ennek a hálózatnak a magyarországi elindításával jár.

    Rengetegen keresnek meg, hogy húúú nálunk van a legjobb termék, miénk a legjobb cég, miénk a legjobb jutalékterv...nekem ez a legjobb :)...és tapasztalatból mondom, hogy egy igazán elkötelezett emberrel nagyon nehéz a dolga az embernek. Nem szponzorálható :)

    Köszönöm, hogy gondoltatok rám, megtisztelő. És az is természetes, hogy megkeressük azokat az embereket, akik máshol dolgoznak. Mert sosem lehet tudni, hogy mennyire áll hadilábon a cégével. Én jelentem 150%-osan elkötelezett vagyok. :)

    A xxx egy csodálatos, hatalmas cég...de nem az én cégem, és egyelőre határozottan úgy érzem, hogy nem is lesz az, K. egy zseniális mentor, de nem az én mentorom...Természetesen tudom, hogy a dolgok változhatnak...'

    és igen...időpocsékolás!

    VálaszTörlés
  3. Az én véleményem az, hogy adott esetben hiába mutatjuk be egymásnak a cégeket ! Mindkettőnk szűrője be van állítva, hogy meg se halljuk egymás dolgait !
    Kicsit hasonló ahhoz , mikor a részegek beszélgetnek a kocsmába és csakis azért mennek oda, hogy elmondják a mondanivalójukat !

    Később viszont lehet hozadék, mert talán kialakulhat egy bizalmasabb kapcsolat, amiből talán születhet üzleti kapcsolat is.

    Ezért az a véleményem, hogy egyéni vérmérséklettől és szituációtól függ a találkozó létrejötte és eredménye !

    Szép napot mindenkinek!

    Üdv. Laci

    VálaszTörlés
  4. Én is elkötelezett vagyok az üzletemnek, de mindenhova el szoktam menni, ha van időm, mert mindenből lehet tanulni. Lehet értékes emberekkel ismerkedni, jó módszereket, frappáns mondatokat elsajátítani, és sokszor ilyen apróságokon múlik.
    Különösen azok a cégek érdekelnek, akik rövid idő alatt komoly eredményeket képesek felmutatni, mert ők valamit jól csinálnak.
    Egy kivétel van, amikor valaki erőszakos. Akkor csípőből nemet mondok. Csonka Kata által említett cég ez a kategória. Tőlük semmit nem szeretnék megtanulni.

    VálaszTörlés
  5. Dudás Norbert (joletprogram)2011. március 2. 10:26

    Bár lehet, hogy csak egy elírás Brigi, ahogyan írtad és nem így gondolod, de maga egy cég nem lehet ilyen vagy olyan kategória.
    A munkamódszertől, a hálózatvezetők személyiségétől érdemesebb inkább kiindulni, hiszen a legtöbb munkatárs igyekszik lemásolni a sikeresebb vezetőik módszereit. Ha azt látják a munkatársak, hogy ennek és ennek a vezetőnek bizonyos sikerei vannak, akkor lehet, hogy éppen a vezető agresszív stílusát fogják lemásolni.
    Vagy tudat alatt, rosszabb esetben tudatos tanítások útján.

    Maguknak a cégeknek vannak etikai kódexük általában, amit sokan nem tartanak be, lehet, hogy el sem olvassák, vagy akár nem is tudnak róla, hogy van.
    Általában a cégek csak a feltételeket biztosítják, mint pl. termék, jutalék és kifizetés, logisztika stb. A terjesztést és az ezekhez szükséges módszereket pedig áthárítják a hálózatvezető független partnerekre. Végül is ezért jár a jutalék, ezért fizet a cég.

    Az, hogy az etikai kódex be nem tartása akár következményekkel is járhat, az mindenkinek a saját felelőssége. Már ha egyáltalán ugye mint mondtam tud róla a lelkes hálózatépítő.

    VálaszTörlés