°°°

2010. július 26., hétfő

Ha a network marketing céged az egyetem, akkor mi a tandíj?


Most egy kis közbeékelés következik az ígért bejegyzés előtt. Nem tudtam megállni, hogy ne írjak egy nagyon fontos témáról közben.

Az előző postban már beszéltünk arról, hogy ha profi akarsz lenni a network marketingben, akkor komolyan kell venned és karrierként kell tekintened!
Beszéltünk arról is, hogy ha az ember meg akar tanulni egy szakmát, akkor ilyen irányultságú iskolába megy, és ott rászánja az időt, energiát, hogy 3-4-5 év múlva profi legyen elméletben a szakmájában. A gyakorlat és az elhelyezkedés csak ezek után jön.

Hogy is működik ez a való világban?
Sok esetben tehát 3-4-5 évet tanulsz és fizeted a tandíjat (vagy az állam fizeti, de valaki mindenképp fizet). Aztán elmész az első munkahelyedre sok-sok herce-hurca után (ugyebár mindennek meg kell felelni. manapság a legtöbb munkahely frissdiplomásokat akar, 5 év szakmai gyakorlattal... he??? :D). Szóval általában gyakornokként kezded, és akkor már örülhetsz, hogy legalább a gyakorlati rész megvan valahol, nem sokat, vagy egyáltalán nem keresel pénzt ezen időszak alatt, de az egyetemen megtanultakat át tudod ültetni a való életbe. Amikor letelik a gyakorlati időszak -vagy ha ez nem volt jelen nálad- akkor elkezdesz egy -jó esetben- normális munkahelyen kezdő pozicióban dolgozni. Nem keresel sokat, hiába van mögötted már kb. 4-5 év megfeszített tanulás és tandíj, Te kitartó vagy és csinálod. Miért?

Egyrészt azért, mert szereted amit csinálsz, ráadásul beletetted az időt+energiát+pénzt a képzésedbe, így végképp nem hagyod elúszni az eddigi munkádat. A másik ok arra, hogy ilyen kitartó vagy pedig nem más mint a 'tömegszellem'. Minden egyetemista, minden olyan ember aki szép karriert akar hasonlóan cselekszik... nekem is így kell!

Ezzel az egésszel nincs semmi baj, ez így van rendjén!
Viszont térjünk vissza az elejére és számoljunk egy kicsit!
A féléves tandíjak egy-egy neves iskolába nem ritkán félmillió Ft-ra is rúghatnak Magyarországon (külföldön jóval több), de mi most csak számoljunk 300.000 Ft-tal.
Tegyük fel 3 évig tanulsz (egyetemeken még plusz 1-2 év), de számoljunk 3 évvel.
A 3 év alatt megszerezett tudás 1.800.000 Ft-ba kerül, úgy hogy még egy fillért sem kerestél - hiszen még nincs diplomád. A képzésed így havonta kb. 50.000 Ft-ba kerül. Ebben pedig nincsenek benne a könyvek és a jegyzetek árai, ez csak a tandíj.
És bizony hajlandó vagy ezt az összeget kifizetni, megfeszített tempóban tanulni, vizsgázni, stresszelni, stb.
Leállamvizsgázol és hopp... meg is van a diplomád! Hurrá!!!
Elindulsz állást keresni és a dolog folytatódik ott ahonnan az előbb elkanyarodtunk.

Nézzük meg hogyan működik ez a dolog a network marketingben?
Nagyon hasonlóan, viszont van némi különbség, és most vázlatosan végigmegyünk rajtuk mindenféle komment nélkül:
  • egy network marketing céghez nincs felvételi, bárki elkezdheti;

  • egy jó network marketing cég megadja a tudást és tapasztalatot ahhoz, hogy profivá válhass;

  • egy jó network marketing cég megadja a gyakorlati eszközöket, amivel azonnal pénzt csinálhatsz;

  • egy jó network marketing cégben rögtön gyakorlatias az oktatás, ugyanis minden élesben megy - paradoxon viszont, hogy nincs sok vesztenivalód;

  • egy network marketing cégben már a tanulási időszak alatt is elkezdhetsz pénzt keresni;


    Végül a legfontosabb kérdés!
    Egy network marketing cégben mennyi a tandíj?
Nos, ez szemléletmód kérdése. Tandíj a szó hagyományos értelmében nincsen. Ezzel szemben tekintsd úgy, hogy a cégedtől havonta rendszeresen saját fogyasztásra vásárolt termékek értéke a tandíj!
Tegyük fel, hogy havonta 50.000 Ft-ért vásárolsz termékeket saját használatra, mert mondjuk ez kell ahhoz, hogy aktív maradj, és hát a termékekkel is szimpatizálsz. Ugyanannyit adsz ki 3-4-5 év alatt mintha egyetemre jártál volna, viszont azt tudd, ha 3-4-5 évet aktívan eltöltesz egy jó MLM cégnél, megtanulod a szakmát... akkor messze többet kereshetsz mint egy frissdiplomás amikor kikerül az iskolapadból!
Ráadásul a havi 50.000 Ft-ot saját magadba fekteted közvetlenül, hiszen azért kapsz terméket, amit fel tudsz használni. Nem adod el!!! ... saját használatra veszed.

Félre ne értsd, nem a diploma ellen vagyok, nagyon értékesek lehetnek, nekem is van kettő, csak párhuzamba állítottam a hagyományos egyetemi képzést a network marketing képzéssel.
A konzekvenciákat ki-ki szűrje le maga :)

A végén pedig egy nagyon fontos sarokkőre szeretnék rávilágítani -ez talán a bejegyzés leglényegesebb része-; nevezetesen:
Attól még, hogy befizetted a tandíjat az egyetemre/MLM-re, nem jelenti azt, hogy meg is tanultad a szakmádat... A tandíj csupán a LEHETŐSÉGET adja meg. Az, hogy mihez kezdesz vele, egyedül Rajtad múlik. Senki nem tud tanulni helyetted, senki nem tud üzletet építeni helyetted. Ne gondold azt, hogy a tudás és a tapasztalat magától száll a buksidba, vagy az üzleted magától fog épülni!
Gondold ezt át!


Várom az észrevételeidet!


- KM

3 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    Nagyszerű az összehasonlítás a felső szintű képzés és az mlm képzés között. Meg is állja a helyét minden amit itt olvastam.Én nem tudok ezekről a dolgokról semmit, hisz egyszerű munkás családban nőttem fel és az is lett nekem szánva, hogy a szüleim nyomdokába lépjek.
    Viszont jött a bökkenő, mert én többet szerettem volna elérni mint a szülei, mert szebb boldogabb életre vágytam.Nekem érettségim sincs és 38 évesen jöttem rá, hogy nem akarom az egész életemet kemény munkával eltölteni. Utána pedig betegen öregen az az elmúlást és az alamizsna szerű nyugdíjat várni.
    Ahhoz, hogy tovább tanuljak intézményesített módon és évek alatt egyik majd másik iskolába járjak talán már túl öreg vagyok, gondoltam !
    Viszont az élet elém sodort egy nagyszerű céget ahol saját tempómban megtanulhattam mindent amire szükségem van és ehhez jó útmutatást kaptam. Amit más évekig tanul az saját tempómban hónapokra szűkítettem, nem kellett vizsgázni, órákra járni és a tudás mégis meglett.Természetesen megdolgoztam érte. Strand helyett szeminárium, mozi helyett megbeszélés, de mára szinte új ember lettem. Előállítottam önmagam egy sokkal jobb változatát.
    Közben rájöttem, hogy az mlm cégek képviselik a szabad gazdaság szinte utolsó bástyáját, ahol mindenki igénye szerint beállíthatja jövedelmét. Hangsúlyozni kell azonban, hogy mindenkinek adott a lehetőség, de nem sikerül mindenkinek.Ezt látjuk minden nap más szakmában is de ott természetesnek tartjuk, hogy nem sikerül, míg ha az mlm-ben valaki kudarcot vall az rémtörténet szerűen kering közszájon.
    Adjuk vissza ennek a szakmának a becsületét !

    Még valami eszembe jutott.
    Megtanultuk a szüleinktől tanárainktól, hogy az élet kemény és csak sok munkával lehet nehezen megkeresni a pénzünket. Ezért van az, hogy ha nekiállunk egy mlm cégben dolgozni a tudat alattink ellenünk tevékenykedik, hisz nem hiszi el, hogy ilyen egyszerűen is lehet pénzt keresni pedig igen. Ezért kell a sok személyiségfejlesztés és ezért van, hogy lassacskán kezd csordogálni a pénz, hogy megszokjuk a jelenlétét és ne riadjunk meg ha hirtelen sok lesz belőle.

    Szép napot mindenkinek
    Üdv. Lexuslaci

    VálaszTörlés
  2. Hát ez egy ritka remek összehasonlítás. maximálisan igaz. Jellemző a hagyományos képzésre, különösen kiélezve a hazai helyzetre.

    VálaszTörlés