°°°

2012. november 11., vasárnap

Hogyan használd hatékonyan a Facebookot, Network Marketing üzleted építésére?



Facebook; összesen több mint 1 milliárd ember lájkol és kommentel átlagosan 3.2 milliárd alkalommal naponta.

Amikor meghatározó a jelenléted a Facebookon, óhatatlanul is szóba kerül a saját MLM üzleted is, és ha ezt jól csinálod kiaknázhatod az új évezred szájreklámját.

Ennek ellenére sok hálózatépítő küszködik amikor a Facebookon keresztül akar üzletet építeni.

A következőkben tanácsokat adunk arra vonatkozóan, hogyan használhatod a Facebookot az MLM, vagy Network Marketing üzleted építésére. Az üzletépítők 90%-a nem ezen elvek alapján építi az üzletét, ezért kudarcra vannak ítélve a közösségi médián. A fennmaradó 10% viszont követi ezeket a gyakorlatokat és jövedelmező üzletet képesek kiépíteni a Facebook segítségével. 

Következzenek hát a tanácsok...

Építs Kapcsolatokat!
Amikor eldöntötted, hogy üzletépítésre használod a Facebookot, elsődleges célod az legyen, hogy hosszútávú, kölcsönösen előnyös kapcsolatokat építs emberekkel. Használd a Facebookot arra, hogy értéket közvetíts a célpiacod számára és, hogy megismerj embereket.


Gyors letarolás, spammelés? Felejtsd el, nem működik…

A Facebook teljes mértékben átlátható és követhető mindenki által, az ismerőseid tehát látják miket osztasz meg, nyomon követik a tevékenységeidet a közösségi médián. Ha a jelenléted csupán öncélú és nem vagy kitartó, az emberek tudni fognak róla. Légy találékony és légy valódi! Add önmagad! Manapság a közösségi médiában rendkívül gyorsan terjednek a hírek – legyen szó akár jó, akár rossz hírről.

Optimalizáld a profilképedet – Készíts arcfotót!
Profilkép – Kulcsfontosságú, úgyhogy beszélnünk kell róla. Ha valóban az a célod, hogy bizalomra épülő, kölcsönös megbecsülésen alapuló kapcsolatokat építs ki, mindenképp olyan profilképet válassz, ahol jól látszik az arcod. Az arcfotó az elsődleges oka annak, hogy az emberek visszaigazolnak. Csinálj magadról egy profi arcfotót. Ha nincs lehetőséged profi fotót készíteni, akkor olyan is megteszi ahol jól látszik az arcod. Tudom, hogy szereted a gyerekeidet, de kérlek ne használd őket profilképnek.

Ne használd a céged logóját a profilképeden, sem pedig olyan képet mely a céged által forgalmazott termékekről készültek… hacsak nem akarod, hogy az ismerőseid úgy azonosítsanak be, mint: ’Az az idióta nyomulós, őrült MLM-es…’

 Ezek nagyszerű profilképek!


 Ilyen képeket ne használj profilképnek!


     
Nézd át, optimalizáld és frissítsd a ’Rólam’ rovatot, és töröld a ’vicces’, esetleg ízléstelen képeket.
Ha tényleg az a célod, hogy a Facebookon keresztül építsd az üzletedet, akkor a profilodnak tükröznie kell, hogy vezető vagy. Ha eddig viccesnek gondolt, ízléstelen, esetleg semmitmondó képeket osztottál meg (pl.: párnacsatás képek, heti horoszkóp), illetve játékfelkéréseket, akkor át kell gondolnod, hogyan töltsd el hatékonyabban a Facebookon az idődet. Ülj le és gondold át milyen jellegű témákat szeretnél megosztani, ami mások számára is érték lehet. Mi az amit szeretnél, hogy az emberek tudjanak rólad? Fontos, hogy az ismerőseid ne csak emberileg kötődjenek hozzád, hanem a vezetőt is lássák benned.

Állíts fel egy stratégiát ami alapján bővíted az ismeretségi körödet!
Ismeretségi köröd növelésének két alapvető módja létezik a Facebookon: az egyik a véletlenszerű, a másik pedig az egy bizonyos stratégia alapján történő bővítés. Mivel a network marketing egy üzleti vállalkozás, ezért inkább a stratégia alapján bővülő ismeretségi körről beszéljünk. Találd meg a saját érdeklődési körödet és tudatosítsd magadban azt is, hogy a céged milyen piacon dolgozik. Ezek után ásd bele magad ezekbe a területekbe és keress véleményvezetőket, mentorokat, építs kapcsolatokat olyanokkal akiknek hasonló az érdeklődési körük. Keress ezeknek megfelelő csoportokat, közösségeket a Facebookon, de ne azért, hogy eladd az üzletedet, termékedet nekik – pusztán az emberi kapcsolatok építése miatt tartozz egy-egy csoporthoz. Érdemes a csoportok vezetőivel is jóban lenned és privátban kommunikálni velük.

Lájkold azt, ami tetszik!
Ha lájkolsz egy bejegyzést vagy egy hozzászólást rögtön előtérbe kerülsz – hiszen az emberek általában kíváncsiak arra, kinek tetszettek a bejegyzéseik és a hozzászólásaik.

Olyan tartalmakat ossz meg, ami kapcsolódik a célodhoz és értéket jelent!
Igen, néha megoszthatsz ilyesmiket mint: ’Most elviszem a gyerekeket az iskolába…’, esetleg ’De jól esett ez a zuhany…’, de ne vidd túlzásba! Ha túl sok hasonló, semmitmondó posztolásod van, az emberek előbb-utóbb megunják. Ne feledd, ők olyan dolgokat várnak tőled, amit értékesnek találnak és amit beépíthetnek a saját életükbe is.

Szólj hozzá bátran mások beszélgetéseihez!
A közösségi média… a nevében is utal arra, hogy ’közösségi’. Kapcsolódj be beszélgetésekbe, lájkolj ha tetszik egy bejegyzés és oszd meg bátran azt ami tetszett - forrásmegjelöléssel.  

Segíts az ismerőseidnek, adj nekik értéket! Kapcsolj össze embereket egymással! Meglátod, hamarosan értékes kapcsolataid születnek szinte a semmiből.



(A bejegyzés alapjául szolgáló cikk: http://www.businessforhome.org/2012/11/how-to-use-facebook-to-growth-your-mlm-business/ )


Kapcsolódó bejegyzések:

Eric Worre üzenete az online MLM-es idiótáknak

Randy Gage interjú az online és internetes eszközökről

Kik azok az MLM Ninják?

Vadászok és Kertészek a network marketingben

 


Te hogyan használod a Facebookot az üzleted építésére?


- KM


1 megjegyzés: