°°°

2010. január 21., csütörtök

Hogyan válassz MLM céget?

"Amiről az MLM-ben keveset beszélnek" sorozatunk újabb epizódjához érkeztünk.
Egy korábbi bejegyzésben már láthattad az első részt.

Most arról beszélgetünk, hogyan, mi alapján válassz Network Marketing céget?
Annyi MLM üzlet van ugyanis a piacon, hogy ember legyen a talpán aki dönteni tud melyiket használja eszközként céljai elérésére, ezért több jellemzőt is érdemes figyelembe venni.

A legtöbben annyit mondanak: "a termék miatt választottam, nagyon jó termékeik vannak..." - ezzel teljesen egyetértek, tényleg fontos a termék, hiszen a forgalom a termékforgalomból származik, viszont ha most kezdenél MLM-mel foglalkozni érdemes több dolgot is megvizsgálnod!

A következő videóban Csombor Robival beszélgetünk a témáról...


Ez a bejegyzés legyen annyira interaktív amennyire csak lehet!

A megjegyzés rovatba írd be nyugodtan melyik céget választottad, de fontos, hogy csak akkor jelentetjük meg a hozzászólásod, ha azt is leírod, miért pont azt a bizonyos céget választottad?

Várjuk a gondolataidat!


-KM

10 megjegyzés:

  1. Igen, az a legnagyobb hiba a kezdőknél (persze én is beleestem ebbe a hibába), hogy úgy csatlakoznak egy céghez, hogy meg sem nézik mi van a háttérben. Ezért is van sok csalódás: Ja, én ezt nem így képzeltem el, ezt nem tudom megcsinálni, stb. Ismerek olyan embert, aki a 13. cégben találta meg önmagát, azzal tudott azonosulni. Nem egy kalap alá kell venni a cégeket. Ugyanúgy, ahogy vannak tróger munkahelyek, ugyanúgy vannak nem jó minőségű MLM cégek. Az előző cégünknél az volt a divat sok vezetőnél, hogy az új indulókat rá akarták venni, hogy hagyják ott a munkahelyüket, mert itt jövő hónapban már többet fogsz keresni címszóval. És még csodálkoztak, hogy miért nyitom ki a számat. Kapzsi, mohó emberek az MLM-ben is vannak, nincs felvételi, viszont van rosta. :) Igaz nem tanítják sehol, hogy mit kell megvizsgálni egy cégnél.

    VálaszTörlés
  2. A tudatalattim választott az első 30 mp-ben, aztán a tudatom egy darabig több pontban összefoglalta a döntés helyességét. :) DXN (Ganoderma kávé)

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok! Mi a párunkkal az x. cégben való rolólehúzás után 3 hónapon keresztül elemeztük a cégeket. Ekkor voltunk életünkben először igazán tudatosak. Nem akartunk csalódást újra elszenvedni és a csapatunkat sem kívántuk ide-oda cipelni. Ezért bizonyos szempontokat figyelembe véve kerestük a megfelelőt. Hogy melyek voltak a legfontosabb szempontok? 1. A cég háttere, 2. kevesebb mint 4 éve van-e a piacon (ugyanis a nagy eredmények és legnagyobb jövedelmek mindig mindenhol az első években generálódnak), 3. Tulajdonosok személye és lojalitása a cég és hálózatépítőik sikere felé (van-e közöttük olyan, aki épített már fel siekresen hálózatot), 4. A vezetők személye (mennyire alázatosak, állhatatosak, segítőkészek, dinamikusak, eredményesek...), 5. Online könnyen és használhatóan építhető e pluszban a hálózat, 6. Rendelkezésre bocsátott-e a cég használható eszközöket (vállalati dvd, cd-k, szóróanyagok), 7. a termékek mennyire beváltak és jó minőségűek, 8. Tud e a cég még mutatni vmi újat?, 9. KÉPZÉSI RENDSZER VAN-E ÉS MENNYIRE BEVÁLT?, 10. A cég filozófiája egyezik e a mi elveinkkel?
    Én személy szerint (bizton állíthatom, hogy a párom is :) ) mélységesen hiszem, hogy ezek mind fontos szempontok és figyelembe kell őket venni, hiszen sikerünk nagy mértékben múlik ezen.
    További minden szépet, jót, hatalmas csapatot kívánok nektek (Miki neked pláne ;) )!
    Üdv,
    Hódos Anita
    Correct MLM

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok,

    Az előzőekben elhangzottakhoz még két dolgot kiemelnék.

    1.,

    A Globalitás.Meggyőződésem,aki nagyban gondolkodik az nem szabad,hogy egy-két országban gondolkodjon,ráadásul nagyon sok "old school" azaz régi iskola rendszer létezik Magyarországon,ami inkább 80-90-es évekbeli mint XXI.századi,azaz nem duplikálható.A cég számára óriási tőkebefektetésre van szükség ahhoz hogy a duplikálhatóság a föld bármely részén elérhető legyen.

    2.,

    A második pedig, hogy az is tudna-e már teljes értékű munkát végezni másnap,aki előtte soha nem volt egy MLM cégben sem,valamint a kismamák és a kevesebb pénzből élők is eltudnának-e indulni attól függetlenül,hogy előtte drága képzéseken vennének részt?!Otthonról irányítod-e az üzletet?Kulcskérdés a duplikáció szempontjából.

    Csombor Róbert

    VálaszTörlés
  5. Azért beszélnek arról túl keveset, hogy melyik céget válasszuk, mert amikor a jelölt szembesül az MLM-el, akkor általában egy bizonyos céggel szembesül. Ilyekor pedig a szponzor nem kezdi el ecsetelgetni a saját üzlete előnyeit a többi üzlettel szemben, vagy azért mert eleve nincs tisztában vele, vagy pedig azért, mert fél, hogy a jelölt könnyebben elpártol.
    Pedig sokkal fontosabb lenne az, hogy az illető jelölt valóban elégedett legyen, és ne legyen később egy csalódott MLM-es, aki cwsalódott a multi level marketingben is és a barátjában is.

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!

    Óriási tévedés, hogy fiatal MLM céget válasszon valaki. Sok olyan MLM cég van, aminek a fejlődése megállt. Ha termék alapú MLM cégről van szó, betelhet a piac. Azonban ez nem minden cégnél igaz. A lényeg, hogy eladható legyen a termék, minél szélesebb körben. Az is segít, ha nem valami újra akarjuk átszoktatni a vevőt, hanem amit eddig is mindenki használt, csak most ne a boltba vegye meg, hanem tőlünk. Mikor fogja megvenni? Ha megtakaríthat vele, és ha jobb minőséget kap. Ennyi a titok. Nagyon fontos, a minél szélesebb termékkör! Sokkal egyszerűbb pl 700 terméből, mint 20-ból értékesíteni. Sok MLM drágábban adja a termékeit, mint ha boltban vásárolnád. Ez hiba! Beszűkűlhet a piac, ha olyant forgalmazol, amire csak egy bizonyos rétegnek van szüksége. Ekkor fordulhat elő, hogy az újonnan csatlakozottak már nem találnak üzlettársat, vagy nem találnak maguknak vevőt, piacot. Ekkor előbb-utóbb megkezdődik a visszabomlás, hiszen ha nincs pénz, minek csinálni. Persze nem teljesen bomlik vissza. A lelkes üzletépítők soha nem adják fel. Csak kár, hogy nem gondolták át, hogy hova csatlakoznak. Nagymultú céghez kell csatlakozni, amelyik még ma is fejlődik, bővül. Ott megvan a tapasztalat, az oktatás, is nagyon valószínű, hogy mostanában nem fog tönkremenni, sőt a jövőben is fejlődni fog. Nem az számít, hogy mikor csatlakozol. A te üzleted akkor fog felépülni, ha elkezded a munkát. Egy sikeres MLM cégnél mindegy, hogy mikor csatlakozol, mindenkor ugyanakkora esélyt ad mindenkinek. Fontos, hogy nemzetközi legyen. Vannak, akik a magyar MLM kardoskodnak. Én sem vagyok ellene, ha a gyártó magyar, félre ne értsetek. De ha az én saját üzletem érdekeit tekintem fő célnak, akkor nekem az a legfontosabb, hogy minél jobb minőséget kapjak minél olcsóbbért. Egy nemzetközi cégnek sok konkurenciája van. Főleg, ha a világ fejlettebb, gazdagabb feléből jött. Ráadásul olyan fejlesztéseket is megengedhet magának, amit egy magyar nem. Gyakorlatilag bármelyik tudóst szerződtetheti. Fontos az is, hogy milyen értékekre épül! Ha csak az volt a cég tulajdonosainak a célja, hogy eladják a termékeiket, és másképp nem vette volna meg tőlük senki, az rossz! Egy profi cégnél az ember a legfontosabb, a termék csak eszköz! Ne legyen kötelező vásárlás, (belépésnél sem) forgalom, stb. Az is előny lehet, hogy az első bevásárlást támogatja a cég kedvezményekkel. Ha nem tudod mi van az üzletedben, hogy akarsz értékesíteni? Ezek a fontos dolgok. Nagy multú nemzetközi tőkeerős cég, nagy termékpalettával, jó áron, oktatási rendszerrel, szabad forgalmazással. Ez mellett legyen visszavásárlásos garancia! Ha a termék nem jó, vagy meggondolnád magadat, adják vissza a pénzt. Ne csak interneten terjedjen! Ez is fontos! Legyenek ember-ember közti közvetlen beszélgetések, párbeszéd. Léteznek még pénzügyi szolgáltatásra épülő MLM-ek is. Ott korlátozott a piac, és nem mindenki ért a pénzügyekhez. Sokat kell fejlődni, és kevés ilyen embert fogsz találni. Ha nincs termék, akkor a kereskedelem és a vásárló közé ékelődik. Pusztán a reklám megspórolása elég halvány néhány %-os hasznot jelent. Nem egy kézben van, függ a boltoktól, és ha ugyan azt kapod, sőt a multinál olcsóbb! Nincs értelme hosszú távon! Higgyétek el én aztán végigzongoráztam ezeket a dolgokat magamban. Ma aktív üzletépítő vagyok, és létezik ilyen cég, ami megfelel minden követelménynek!

    VálaszTörlés
  7. Kedves barátom!
    Régen azaz kb egy hónapja én is ezeket az elveket tartottam szemelőtt legalábbis nagyrészben amiket itt leirtál.Nálam is minden klappolt kivéve a pénzügyek, mivel nem kerestem eleget.Minden energiámat beletettem az üzletépitésbe, de minél többet tudtam annál kevésbé lettem követhető, mert mindenki azt mondta, hogy Ő ezt nem tudná utánnam csinálni. Nem voltam mlm sztár csak egy képzett mindenre elszánt/jó értelemben/ munkatárs .Imádtam a céget a termékeket, de mégsem akart sikerülni.Elkezdtem keresni az okokat, de mielőtt megtaláltam volna megfigyeltem, hogy egyre kevesebb a minősült és ha volt is szinte mindig ugyan abból a csapatból.Aztán rájöttem, hogy nagyon jó szisztémával dolgoznak van egy sztár aki viszi az egyes csapatokat, óriási számokkal dolgozva találnak néha olyat aki nagyon elszánt és tüzön vizen megcsinálja az üzletét.De megkérdeztem, hogy vajon szabad, boldog ember-e és úgy taéáltam, hogy talán csak látszólag az.Én olyan üzletépitést szerettem volna ahol az egyszerü emberek is boldogulnak, nem csak a nagymanők mert hát én magam sem vagyok az.Na elég az hozzá, hogy képzési anyagokat keresve ráakadtam egy nagyszerű cégre, nevesitve az Agel ami minden elképzelésemnek megfelel.Ezt a húsvéti nyuszi hozta nekem.Találtam egy jó jutaléktervet egy tökeerős céget és egy elkötelezett nemzetközi csapatot.Szerintem minden nagy cég volt egyszer fiatal és akkor is csatlakoztak hozzájuk és milyen jól tették, hiszen most nagyon jól állnask anyagilag és ha szépen fejlesztették az egyéniségüket még szabadok is.Tehát összevéve van fiatal cég is amire érdemes odafigyelni netán csatlakozni /én megtettem/ .Majdnem kifelejtettem a másolhatóság fontosságát ez nem azt jelenti számomra, hogy lelehessen másolni mert azt sok tanulással mindig lehetséges, hanem könnyen gyorsan egy két nap alatt megtanulható legyen és a kezdő munkatárs akár holnaptól képes legyen dolgozni természetesen a felsővonal segitségével.Én mindenkinek azt javaslom, hogy ha minden elképzelése valóraválik a mostani cégénél akkor maradjon és érezze jól magát, ha valami bibi van akkor merjen váltani alapos mérlegelés után , de határozottan és gyorsan.
    Jó üzletépitést kivánok minden mlm.ben dolgozónak és kérek mindenkit emelje fel akár a konkurens cégeket is miközben prezentál, hiszen az egész iparág jövöje nagyon fontos és a mi kezünkben van.
    Üdv mindenkinek Kiss Laci

    VálaszTörlés
  8. Hasonló cipőben eveztünk Kiss Laci. Ugyanaz a dolog történt velem, mint veled. Néhány év alatt másolhatatlanra fejlesztettem magam, és én is rengetegszer kaptam a választ: én nem tudom megcsinálni azt, amit te, én nem tudok úgy beszélni, nem vagyok olyan meggyőző, stb. Mi egy több mint 1300 fős csoportot veszítettünk el a másolhatatlan módszerek miatt. Jó tanuló pénz volt. Emiatt a baki miatt a fél milkás keresetből vissza mehettem dolgozni 100ezer Ft-ért. Baromi nagy tanuló pénz ez nekem, és tudom, hogy ha újra elindulok az úton, gyökeresen mindent máshogy fogok csinálni... Elegem van már az ilyen-olyan módszerekből, amit valaki kifogástalan személyiségű ember etalonként állít a csapata elé.
    Magyarországon sok kreatív ember van, és itt az MLM-ben kamatoztatják is ezt. Valljuk be őszintén, rengeteg ember utálja az MLM-et, és én ezen nem is csodálkozom. Szinte az összes cégnél olyan módszert tanítanak, amit rengeteg ember meg sem tud csinálni. Csak egy példa: 1-2 magas szinten lévő vezető hencegett a színpadon, hogy este 11-kor találkoztak az autópályán egymással, és több száz km-t tettek meg aznap, és hogy mennyire fontos ez az üzlet épüléséhez. Mögöttünk egy hölgy elkezdett magában mormogni, hogy: "csinálja meg ezt valaki 3 gyerek mellett, és vezesse a háztartást is."
    Mennyire igaza volt. Minden ember le tudja ezt a két vezetőt másolni? Le a fenéket. Az emberek 80%-a tuti, hogy nem tudná. Ez nem másolható, a 2 órásra húzódott családi bemutatót sem tudja senki már másnap lemásolni.
    Én is 2,5 évig csiszoltam magamon, hogy ütős családit tartsak, nemhogy már másnap tudjak bemutatót tartani. A legtöbb cégnél hiányzik az eszközök használata. Szinte mindenhol van, de mégsem ezekre épül a hálózat, hanem a nagy tudású Action Man-ek köré.

    Dale Calvert cd-je volt eddigi legjobb befektetésem ilyen téren. Annyira helyre pakolta az agyam a másolhatóság terén, hogy nem igaz. Az egyik legjobb cd, ami elmagyarázza a duplikáció fontosságát, és miértjét. Ajánlom mindenkinek. Ez volt a reklám helye.
    Dale-el meg majd megbeszélem az ajánlásért járó jutalékot. :D

    VálaszTörlés
  9. Kiyosaki azt mondja, hogy az alapján válasszunk, hogy milyen az oktatás színvonala, milyenek az előadók. Oktatás! A termék is fontos, de nem az a legfontosabb, hanem te magad hiszen minden üzletkötésnél saját magadat adod el. Ha van egy jó termék és egy kiváló a jót ugyanúgy eltudod adni,mint a másikat, ha az üzletkötésben jó vagy. Hiszen miért van az, hogy hallod, felkerestél egy ügyfelet, neked nem sikerült jött egy másik értékesítő neki pedig igen. A kulcs hogy megtanuld, hogyan kell eladni azoknak akik nem akarnak vásárolni, ismétlem hogy olyanoknak add el a terméket vagy szolgáltatást akik nem akarnak vásárolni, mert ha csak azoknak adsz el akik akarnak akkor felkopik az állad. Ennek a tanulásához kell a kiváló oktatás és személyes ösztönzési módszer gondolok itt amikor az elmédre hatnak és biztatnak segítenek, nem hagynak magadra. Ebben az üzletágban és persze másutt is az életben nagyon fontos, hogy legyenek céljaid, írd le őket 30 napon keresztül reggel és esete, fitt legyél agyilag, pozitív gondoltok vegyenek körül.

    VálaszTörlés
  10. Nos Miki megint tanultam egy kicsit tőled soha nem árt az újratanulás. Köszönöm.

    VálaszTörlés